SütniCake - három süti és egy bagett ötezerért

Tegnap két tenisz között a SütniCake néven másodszor megrendezett süteményfesztiválon jártam. Idén a Millenáris D-épülete a helyszín, ami talán tágasabb, de kevésbé hangulatos, mint az Iparművészeti Múzeum. A belépő ára nem változott, 2200 Ft. Erről tavaly is megírtam, hogy nem nagyon vagyok boldog, ha egy alapvetően evős-kóstolgatós profilú rendezvényen viszonylag jelentős összegbe kerül maga a belépés is, amit ráadásul le se lehet fogyasztani.


A kiállítók mezőnye részlegesen kicserélődött, a jelentősebb cégek közül idén nincs itt a Cake Shop és a Sugar!, viszont új szereplő a Desszert.Neked és a nemrég nyílt Marangona. A főváros cukrászdai kínálatát meghatározó Szamos és az Auguszt továbbra se érzi fontosnak a megjelenést, újhullámos kedvenceim többsége (Asztalka, Dolcissima, Édesem, Villa Bagatelle) is negligálja a fesztivált. A megjelent kedvenceimnél (Desszert.Neked, Porcukor, Suhajda) természetesen nem ettem semmit, hogy helyet hagyjak a felfedezéseknek, de nem igazán sikerült felfedezni semmit: egy-két kiállító kivételével mindenhol jártam már.


A Marangonánál (karamellás brownie) és a Deliciánál (indián nyár) választottam egy-egy inkább felejthető, mint izgalmas-karakteres tortát 750 Ft körüli áron, majd az Édesmindegynél fejeztem be a desszertebédet egy lényegesen drágább, viszont nem sokkal jobb gesztenyés-meggyes példánnyal (gesztenyés mese, 950 Ft). Sósat nem ettem, viszont a sütizés után vásároltam egy bagettet a Marmorstein Pékségtől.


Tavaly többen nem hoztak ki hűtőt. Idén az lepett meg, hogy néhányan nem tettek ki feltűnő cégtáblát, sőt olyan stand is akadt, ahol nem tudtak (magyarul) válaszolni az érdeklődőnek. Nem tudom, így mennyire van értelme kipengetni a jelentős helypénzt.
Az önreklámozásban a profilidegen kiállítók annál inkább élen járnak, a Sous Vide Hungary emberei például élő reklámtáblaként tetőtől talpig céglogós ruhába öltöztek, egy kávégépes cég plakátjain pedig Roger Federer mosolyog. Igen csinos hostesslányokat mozgósított egy cateringes cég, őket profi fotós igyekezett hosszasan fotózni, míg én a gesztenyés süteményt eszegettem a közelében. Kevésbé profi felszereléssel néhány standról nehéz épkézláb képet készíteni, a világítás a csarnok egyes részeiben elégtelen.


Míg a süteményválaszték némi (?) csalódást okoz, a cukrászathoz nem, vagy nem szorosan köthető kiállítók egyre nagyobb teret foglalnak. A Rama és a Koronás Cukor hangsúlyos jelenléte ha nem is feltétlen örömteli, de érthető; a cukrászati kellékekkel és tanfolyamokkal-főzőiskolákkal-workshopokkal sincs semmi baj; viszont a pezsgők, koktélok világa nekem már nem hiányzik, a sous vide gépek megjelenését se értem. Kezd az egész valamiféle általános gasztrofesztiválnak tűnni, pedig ezt a kimenetet jobb lenne elkerülni.


Örvendetes a mindkét napot kísérő színpadi program, ahol szerencsére nem csak önreklámozást végző előadókat lehet meghallgatni. Korponai Péter (Desszert.Neked) nyilatkozatát egy tévéstábnak maszekban is kihallgattam. Éppen arról beszélt, hogy hígul a szakma, sokan jönnek kívülről, ami jó is meg nem is. Tovább nem hallottam, de nyilván arra gondolt, hogy a cukrászati képzettséggel nem rendelkező vállalkozók számos esetben jobbat produkálnak, mint a "hagyományos" cukrászdák kényelmi termékek használatába belekövült dolgozói, míg más esetekben az újhullámos vállalkozás inkább marketinglufira emlékeztet.
Ez a fesztivál is felhígulni látszik, vagy legalábbis az idei felhozatal alapján nem biztos, hogy jövőre késztetést érzek majd a látogatásra és az öt darab Mátyás király elköltésére.

2 megjegyzés:

  1. Az Édesmindegy melóhelyemhez közel van, én elégedett vagyok velük, amit eddig kóstoltam (az általad írtat pont nem), az nekem bejött, úgy tűnt, jó alapanyagokkal, jó technológiával készítik a sütiket. Ráadásul hétköznap délben igen korrekt ebédeket adnak. Ha egyszer arra jársz, megnézhetjük együtt, rég találkoztunk. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az anyagokkal nem volt semmi bajom, csak izgalmasabbat vártam, különösen az első két, finoman szólva se magasan szárnyaló darab után. Korábban csodás csokis tartot ettem az Édesmindegyben, meg jó a Fekete mamba nevű Snickers-átiratuk is, csak az távolabb esik az ízlésemtől.
      Szólj, ha ráérsz - magamtól nem járok arra déltájt soha, de veled ebédelni szívesen eljövök.

      Törlés