Kánikula, hűtőszekrény, márkaszerviz

Tán 3 éve történt, hogy a legnagyobb kánikulában fagylaltozni készültem. A mélyhűtőből előszedett katasztrofális jégkrém még a manapság megszokott, segédanyagoktól puha állaghoz képest is nagyon puha volt. Gondoltam, "fejlesztették" a beltartalmát, de sajnos a mélyhűtött húsok is kézzel benyomhatónak tűntek: elromlott a tömött mélyhűtőnk. Észrevettem azt is, hogy a készülék tetején a zöld helyett a piros jelzőfény világít.
Sietve áthordtam a menthető cuccokat édesanyámékhoz és hívtuk az i-betűs márka szervizét.


A márkaszerviz embere másnap érkezett. Kihúzta a kombinált hűtőt a konyha közepére, felhős arccal kb. 3 percig tanulmányozta a hátulját, majd visszatolta és elmondta, hogy dobjuk ki és vegyünk újat. A mostanában kapható hűtők olyan konstrukciók, hogy a különféle anyagú csövek összekorrodálnak a hátlapon, így melegben fokozatosan csökken a hűtési teljesítmény. A csövek viszont nem cserélhetők, mivel bonthatatlanul be vannak építve más elemekbe, amikkel együtt túl drága lenne cserélni őket. Hát ez faca, gondoltam, majd a rendkívül hasznos szakembernek kifizettem a kiszállási díjként megállapított 8000 forintot.
Autónál már leszámoltam az illúzióval, hogy a legjobb szakemberek a márkaszervizekben találhatók, de ezért tényleg felesleges márkaszervizt fenntartani, hogy a pacek mindenhová kimenjen nyolcezerér' és közölje a melegtől amúgy is bepöccent kuncsaftokkal, hogy dobják ki a jó drága, 5-8 éves gépüket a francba, miközben szüleink 20+ éves "energiapazarló" (hahaha) Hajdu hűtőgépei vidáman működnek. Némi töprengés után mi se dobtuk ki az i-betűs csodát, hanem minimálisra csökkentettük a terhelését, tehát üres mélyhűtővel ment tovább a kánikulában. Mikor a nagy meleg elmúlt, a piros lámpa kialudt és újra a zöld világított, mi meg elkezdtük óvatosan töltögetni a mélyhűtőt.
Ezzel a taktikával 2 nyarat kihúztunk azóta, sőt, idén még nem is láttuk a piros fényt, pedig majdnem tele van: a mélyhűtő szinte meggyógyult.

A fentiekből nagy tanulságokat levonni most is túl meleg van, de valószínűleg jobban járunk, ha nem a gépeket, hanem a márkaszervizek szerelőit dobjuk ki a francba...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése